Rabu, 23 Jun 2010

mulakan semester baru dengan penuh semangat


lebih kurang dua minggu lagi semester baru akan dibuka..okay,aku tak puas hati asal uitm mula sem awal,da la cuti sem kitorang paling lambat..tak adil sungguh.

seperti biasa sebelum bermula nye semester baru aku pasti akan list kan ape azam aku yang baru ..walaupun akhirnye nanti aku sedar yang azam aku ni akan jadi sia-sia tapi sebagai memenuhi kehendak hati dan tabiat aku,aku tetap juga akan berazam.

azam 1:
aku harap semester kali ni aku akan jadi rajin macam semester lepas..tolong jangan suruh aku jadi lebih rajin dari semester lepas sebab aku rasa tu lah tahap kerajinan aku paling maximum..ye,yang study sehari sebelum exam and malam sebelum exam selalunya aku tido lambat,yang buat report ala kadar(yang penting aku buat dari orang lain yang selfish harap ahli grup yang lain je bertungkus lumus buat),yang tak rajin nak buat tutor(aku nak buat tapi aku tak paham,kalau paham sure aku buat.siyes!),yang pinjam assignment orang lain(aku pinjam je tau x copy pun.siyes lagi skali!) itu adelah tahap kerajinan aku paling maximum..tapi semester lepas aku tak banyak ponteng kelas hape,ada subjek yang aku lansung tak pernah ponteng kelas dia..satu pencapaian yang membanggakan dan aku harap ia akan berterusan untuk semester yang mendatang..kalau aku jadi lebih rajin dari ni,aku takot akan mengalami gangguan emosi dan hilang identiti diri pula nanti.

azam 2:
aku nak jadi lebih berjimat cermat dan menghargai wang ringgit..lepas ni kenalah aku amalkan matlamat SMART yang di ajar oleh kapten cash kat tv 3 tu.

azam 3:
aku nak maintain pointer aku..tak,aku tak harap dapat dekan,aku tahu itu terlalu jauh untuk digapai..cukup kekalkan seperti sedia ada..aku bukan demand orang nya.

azam 4:
kurangkan berkomunikasi dengan sesiapa yang buat aku sakit hati.



okay cukup banyak tu je..list banyak-banyak pun cam tak de gune gak.


ohh,bila segala penyiksaan ini akan berakhir

1 ulasan:

  1. amboi azam semester baru kauuu.
    haha.nway chaiyok2 kawan2~

    BalasPadam