Khamis, 11 Mac 2010

Jgn Jadi Seorang Pembunuh

da lame kirenye ak tidaklah mengupdate blog ku ini..tah la..sejak pulih dari virus denggi ni aku makin malas lak nak on9..fb pun cam da berabok aku tgalkan..berkata ttg denggi ini,inginlah aku nasihatkan kamu di luar sane berhati-hati lah..jgn biarkan nymuk aedes yg tidak bermoral itu gigit anda..tak pon banyak-banyak kan lah minum air tuk menjamin kesihatan anda..saket woo kene amek darah hari-hari..lagi tambah saket hati yang amek kan darah tu doktor pelatih..ayat femes dorang time amek darah aku "mane urat awak ni,susahnye nak nampak"..hey you doktor,pengawai perubatan ngan nurse amek darah saye rilex je jumpe urat..tak payah lah nak salahkan urat aku tak nampak ke ape..ape salahnye kalo cakap camni, " maaf ye,saye doktor pelatih,tak mahir lagi bab-bab amek darah ni"..bukankah itu lebih enak didengar oleh pesakit seperti aku..

okay stop cite pasal denggi..berbalik pada tajuk di atas..aku rase skrg aku da boleh paham and tak heran kalo ade orang tibe-tibe pengsan time tengah jalan atau pun sedang bercakap..terlalu manis boleh membunuh..aku sangat lah setuju ngan pernyataan itu..ye,macam pesakit diabetes yg berpunca dari pengambilan gula yang berlebihan oleh pesakit..tekanan darah rendah juga tak silap aku disebabkan oleh gula yang manis..kalo tak silap lah,tapi kalo silap anggap je lah betul ye..dan orang yang ade tekanan darah rendah ni kerap dan tersangat lah mudah untuk pengsan..okay,kali ni aku pasti..

jadi kepada anda-anda diluar sana,di sini inginlah aku mnyarankan bahawa janganlah anda sesekali mahupun acap kali mnyuakan atau memberi sesuatu yang manis kat orang laen..jangan jadi pembunuh dalam diam..sungguh orang yang terbunuh itu pasti merasa saket..tak pasal-pasal ko nanti akan menjadi pembunuh pulak..tak pun ko boleh menjadi sebab untuk orang pengsan secara tibe-tibe..ingat, tak sume orang boleh terime benda yang terlalu manis..jadi sentiase lah ingat yang terlalu manis itu boleh membunuh!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan