Ahad, 28 Mac 2010

Pertandingan Tarik Tali

dolu-dolu time sekolah suke gile aku tengok orang maen tarik tali ni..tak pon time ade family day,aku rase tarik tali ni cam da jadi acara wajib dlm list je..aku pena masuk tak ek tarik tali ni?emm,rasenye tak penah kot..takat tukang jerit-jerit kunun-kunun nak sorak tu penah la..

tapi siyes kalo tengok orang masuk tarik tali ni memang bersemangat gile..nak-nak yang sanggup berjuang hingga ke titisan peluh yang terakhir..wa salute lu beb..

sebab...

kalo aku yang masuk pertandingan seumpama ni..kalo da dekat 15 minit bertungkus lumus tarik tali tu ngan penuh semangat and harapan yang menggunung untuk menang,pasti lepas tu aku menyerah kalah..lepaskan je tali tu..walau kalah sekali pon aku pasti akan puas hati tengok pihak lawan yang bersungguh-sungguh menarik tali itu tergolek kerana aku tibe-tibe lepaskan tali tu..hahahaha..PADAN MUKE!!..kalah dan menyerah kalah adalah berbeza..walaupun aku akhirnye menyerah kalah tapi aku tak jatuh tergolek dan rase saket..cume rase kecewe la kot sebab kalah kan..tapi comfirm lepas pekena tomyam ngan air laici kat mane-mane kedai mamak pasti rase keciwa itu hilang..berbanding ngan si pemenag yang mungkin rase sakit yang jatuh tergolek tu akan sembuh dalam beberapa hari..

7 ulasan:

  1. besa mkne nye tuh.aku paham kut.huk3

    BalasPadam
  2. kalah ke menang tak pnting..
    yg pnting jgn emo terlebih..

    BalasPadam
  3. linda..ni m ni..nice blog. do visit mine
    myfairytalesquest.blogspot.com

    BalasPadam
  4. main baling-baling batu pun syok.
    berdarah-darah.mau cuba?

    BalasPadam
  5. kedengaran begitu bahaya..
    tidak apelah..
    tak berminat untk cuba..

    BalasPadam
  6. mngkin ini lebih menarik perhatian kamu.
    main baling belon.bagaimana?

    BalasPadam
  7. time skolah dulu selalu juga maen baling belon isi ngan air..
    agak menarik juga permainan itu..

    BalasPadam