Khamis, 15 April 2010

Sesuatu yang perlu diluahkan

berani-berani nye aku mengupdate blog di kala esok aku ade test photogrammetry..subjek yang aku langsung-langsung tak paham..yang kalo aku gi kelas dye,aku buat-buat angguk tanda paham dan berdoa dalam hati sungguh-sungguh supaya lecturer berkenaan tidaklah mengajukan soalan kat aku..dan di kala ini juga terdapat banyak lah lagi report yang tak siap-siap walaupun sudah hampir tiga malam aku tak tido dalam usaha menyiapkan nya..hadoy aii..rindunya aku kat diri aku yang dulu..aku yang sanggup tak tido malam semata-mata nak siapkan assignment ini bukanlah diri aku yang sebenar..sungguh aku sebenarnye berpura-pura rajin je skrg ni..

tapi aku rase berpura-pura atau hipokrit ini kadang-kadang perlu..dan dalam kes-kes tertentu aku rase ia lebih sesuai dianggap sebagai menyesuaikan diri..ye,skrg aku dalam usaha nak menyesuaikan diri dengan enviroment dan orang keliling..cube terima hakikat hidup aku skrg tak setenang dulu dan se rilex dulu..cube terima orang-orang keliling aku sekarang tak sama dengan orang-orang yang aku kenal dulu..cube terima kos yang aku amek sekarang even kos ni tak berapa kena ngan jiwa aku..

menyesuaikan diri ngan orang kat keliling ini aku rase tersangat lah penting..contoh nye lah kan,kalo ko buat keje grouping dan ahli group ko itu rajin, tak kan lah ko nak jadi si penjual ikan yang pemalas bukan(penjual ikan=selfish)..dan contohnye ko lihat ade kawan ko ngah dalam kesusahan dan sangatlah memerlukan bantuan tapi ko tegar menjadi si penjual ikan tanpa menghulurkan sebarang bantuan ngan alasan ko tak nak pure-pure buat baik dan kunun-kunun ko pegang prinsip,"kadang-kadang perlu untuk selfish demi kebaikan diri sendiri"..helllooo!!!dah kata selfish mmg lah untuk kebaikan diri sendiri tak kan kebaikan org lain pulak kan..ish,tak paham betol aku ngan si pencipta perinsip berkenaan..eh,eh jap aku rase macam teperli orang pulak di sini..HAHAHA,maaf,serius tak berniat..okaylah tuka contoh lain..contoh nye lah kalo ko ni sorang rockstar,tak kan ko nak gi majlis khatam quran bawak gitar kot ngan alasan imej rock itu penting bagi melambangkan anda seorang rockstar..hmm,contoh ni macam over pulak aku rase..

pape je lah kan,tapi yang penting sekarang aku sedang memaksa diri menjadi rajin kerana ahli group aku sangat lah rajin sehingga aku terasa segan hendak bermalas-malasan..(terasa nak nyanyi lagu wonder pet lak tibe-tibe=ape yg penting?kerjasama)..terima kasih kat andi norliyana dan nur hannan,melihat anda berdua rajin membuat aku di sini menjadi rajin juga..semoga rajin yang berpura-pura ini akan menjadi rajin yang sebenar suatu hari nanti..lupa plak nak mention name ahli group lg sorang,nasir,krg kecik hati pula beliau ini..kepada yang tak di mention sile terasa ngan sindiran di ats ;)..orang lain yang baca entry ni dan yang terasa diri anda sama dengan perumpamaan di atas sila terasa juga ye..hesh,ko nak cari gadoh ye linda..(T.T)

4 ulasan: