Ahad, 16 Mei 2010

Aku Yang Berdosa

entry kali ni aku dedicate kan khas untuk semua cikgu-cikgu aku..bagi aku pekerjaan menjadi pendidik ni tersangat lah mulia..sebab tu mase mak aku and family aku paksa aku masuk maktab and amek bidang pendidikan ni aku bekeras gila tak nak..bukan ape aku tak nak lah mencemarkan imej warga pendidik and aku mengaku aku tak cukup mulia nak jadi seorang cikgu..aku tak nak la jadi cikgu kalo setakat alasan senang nak dapat kerja nanti hilang pula semangat sebenar warga pendidik untuk mendidik anak bangsa..hoii linda,pe ko merapu ni

kembali ke topik asal iaitu cikgu..bile ingat cikgu mesti ingat sekolah..dulu zaman sekolah aku adalah seorang murid yang baek,pendiam,bersopan santun dan berpekerti mulia..hahahaha..kalo boleh patah balik zaman sekolah dulu aku janji akan ubah perangai aku jadi yang macam aku nyatakan tu..AKU MENGAKU AKU TERSANGAT LA BANYAK BERDOSA KAT CIKGU-CIKGU AKU DULU..

mase sekolah rendah aku ingat lagi ngan cikgu english aku teacher Latifah..okay,aku ngaku aku tersangat la anti ngan beliau(bukan salah aku,beliau yang anti ngan aku dulu)..aku tak tau la apa dendam beliau kat aku,ape yang aku buat sampai beliau saket hati ngan aku..ye aku ngaku aku selalu tak buat homework beliau tapi ada je orang laen yang tak buat tapi aku jugak yang kena marah kaw-kaw..aku rase maybe time tu aku selalu cari gadoh ngan anak beliau di kala orang laen sibuk nak berkawan ngan anak beliau,buat-buat baek,bermanis mulut tapi lepas tu kutuk anak beliau kat belakang..mase beliau ajar aku,english aku paling hebat aku pernah dapat C(harap maklum untk stndard sekolah rendah C tu teruk okay)..selamat darjah 6 beliau tak ajar aku,bole la aku merasa dapat A kadang-kadang..tapi bila pikir balik sekarang aku rase beliau berhak nak anti aku tapi aku sebagai ank murid tak berhak nak anti beliau..maaf teacher :(

lagi seorang cikgu yang aku tersangat-sangat lah berdose pada beliau ialah warden blok aku CIKGU HAZLEENDA..saya mengaku saya tersangat-sangat lah banyak dosa kat cikgu,banyak saketkan hati cikgu,banyak melawan cakap cikgu,banyak menyusahkan cikgu,banyak sangat dosa saya kat cikgu(rase nak nangis bila ingat balik dose-dose silam)..saya ingat cikgu pernah cakap "jangan sampai saya doakan SPM kamu gagal"..time tu cikgu memang da hilang sabar gila and saya dan rakan-rakan seangkatan bole je buat muka degil and tak bersalah lansung..
ye,doa cikgu termakbul, RESULT SPM SAYA TERSANGAT LAH TERUK AND JAUH DARI STANDARD SEORANG PELAJAR BERASRAMA PENUH..saya rase balasan dose saya kat cikgu still terasa sampai sekarang..sungguh aku tak tau ape yang aku cuba buktikan dulu dengan menjadi seorang murid yang rebel..apa la dosa cikgu kat saya sampai saye saket hati pastu nak bagi ikan kat kolam depan bilik cikgu memerangkap ikan kesayangan cikgu makan racun and pastu bila ikan tu da mati nak gantung ikan tu kat depan bilik cikgu(aku and rakan-rakan cadang je nak buat tapi tak sampai hati pun nak buat)..jahil gila time tu..padahal aku yang banyak buat salah,langgar peraturan pe semua jadi cikgu mmg berhak lah nak marah-marah and denda aku..kalau diberi kekuatan nak je saye balik jenguk cikgu kat samura pastu nak MINTAK MAAF SANGAT-SANGAT KAT CIKGU tapi saya malu..malu nak jumpa cikgu sebab saya bukan ketegori murid yang berjaya skrg..:((((((((

jadi linda ko jangan lah nak merungut kenapa sekarang ko jadi tak sebijak dulu,kalau belajar susah nak dapat and hidup pulak banyak masalah,tak pernah nye nak tenang..SAMPAI SEKARANG AKU STILL TERPIKIR KENAPA AKU BERPERANGAI BEGITU TIME SEKOLAH DULU AND AKU STILL TAK DAPAT CARI APA YANG AKU CUBA BUKTIKAN DULU..hesh,menyesal dulu pendapatan menyesal kemudian tiada gune nye wahai linda..

dikesempatan ini aku nak ucapkan selamat hari guru untuk semua cikgu-cikgu and pensyarah-pensyarah aku dekat:

Sek. Ren. Ramuan China Besar
Sek. Ren. Agama Ramuan China Besar
Sek. Men. Ghafar Baba
Sek. Men. Sains Muar
Kolej Matrikulasi Pulau Pinang
UiTM Shah Alam

jasamu akan ku kenang and MINTAK MAAF CIKGU!!!walaupun da tak berpeluang nak jadi murid yang baik tapi saya berharap dapat menjadi pelajar yang baik sekarang:)

6 ulasan:

  1. ahaha ingat x time kunci bilik kak lin tertinggal kat luar kita bercadang nak kunci dia kat dalam pastu campak kuci dia dalam kolam ikan kesayangan dia 2?
    pastu de cadangan nak gi cat pintu bilik dia la,curi selipar dia la..
    bodoh3,buruk pangai ko time skola dulu linda,aku baik je hahaha

    BalasPadam
  2. haha
    tapi ak rase cadangan nk bunoh ikan dye tu yg plg saiko
    time sekolah dulu kita da habis rase diri kita betol dah..pengawas,naqibah,warden sume salah
    hahahaha
    BODOH GILA!!!
    ko la ni pengaruh aku,lau tak aku baek je

    BalasPadam
  3. weh korang budak rosakkk
    yang ikan tu kite nak buat beserta cakar2 pintu die weyh

    BalasPadam
  4. ak rosak sebab terpengaruh ngn ko
    cadang nk cakar gune cat merah tak pun gune darah ikan yg da mati tu
    whuahahaha
    saiko gila,bengang kat beliau ikan beliau yg jadi mangsa
    wehhh,satu hari nanti jom balik samura pohon ampun ngn beliau:(

    BalasPadam
  5. hahahaha weyhhh tunggu aku bejaya dulu boleh
    tapi ann aku rasa kena mintak maap lu baru boleh sampai stage berjaya

    BalasPadam
  6. ntah2 kak lin x ingat pon kat kita lg
    tp ann ak rs mst dye jd kan kite contoh kat junior2 yg degil kannnnnnnnn
    hahahaha

    BalasPadam