Sabtu, 22 Mei 2010

Crashed The Wedding

entry kali ini berkisarkan tentang kisah percintaan teruna bertemu dara..yang pastinye bukan kisah cinta aku la tapi sebab kisah cinta aku tidak lah berkesudahan baik jadi eloklah tidak di ceritakan kerana orang kalo nak tengok drama or movie pun mestilah nak tengok cite yang happy ending, sape je yang suka tengok cite sad ending selain aku..jadi aku ingin la bercerita kisah cinta kakak aku yang bakal bertunang pada 6 jun nanti..walau pada mulanya beliau bercadang hendak memilih tarikh 5 jun iaitu bersamaan dengan tarikh lahir aku tetapi setelah mendapat tentangan keras dari aku maka tarikh tersebut di tunda pada hari berikutnya..pastilah tidak boleh sama tarikh ngan bufday aku hokay..nanti kalo semua orang concentrate ngan majlis pertunangan beliau sape yang nak ambil peduli tentang bufday aku..maaf,anak bongsu memang begini,selalu ingin kan perhatian lebih dari ahli keluarganya




ni lah akak aku yang aku maksudkan itu..aku saje letak gambar yang beliau tidak kelihatan cantik supaya aku rase tidaklah terancam..wahahaha,busuk hati gile..beliau ketemu sama jejaka kesayangan beliau ketika beliau berumur 21 tahun dan sekarang beliau sudah berumur 26 tahun..pada mulanya hubungan beliau mendapat tentangan dari keluarga kami terutama sekali dari mak aku..mak aku bukan tentang gila-gila pun just mak aku selalu nasihat kan beliau cuba cari orang lain..ini kerana jejaka kesayangan beliau ini berasal dari negeri yang terletak jauh dari melaka iaitu terengganu..mak aku kalo boleh nak semua anak-anak beliau kawen ngan orang dekat-dekat je..tidak lama dulu aku pernah la cuba berkenal-kenalan dengan jejaka yang berasal dari perak,pahang dan kelantan tapi my mum said to me "dik,cuba la cari orang lain,yang dekat sikit"..dan sebagai anak yang baik tidak seperti akak saya itu saya mengikut cakap mak saya:)..alasan kan itu semua..ahahaha..setakat ini adik beradik aku semua kawen ngan org dekat-dekat je..sorang abg ipar aku asal dari negeri sembilan,sorang lagi orang melaka..akak ipar pulak sorang dari melaka,sorang dari kuala lumpur dan sorang lagi dari selangor..tak berkembangkan family saya..jadi wajarlah pada mulanye mak saya tidak bersetuju ngan jejaka pilihan kakak saya itu..akan tetapi akak saya teruskan juga hubungan cinta beliau dan sekarang setelah hubungan itu mencecah lima tahun dan usia kakak saya sudah semakin meningkat jadi sangat sukar untuk mencari pengganti lain,maka mak saya nak tak nak bersetuju juga untuk melangsungkan majlis pertunangan mereka..saya paham perasaan mak saya,mana ada mak nak berjauhan dari anak nya sendiri,aku pun kalau boleh tak nak akak aku tu duk jauh dari kitorang..tapi kalau tu da jodoh dye nak wat camne kan..redha sahaja


okay,aku tau aku ngan akak aku muka tak sama

beliau mungkin akan berkahwin awal tahun depan..whuaaa ="(...sangat sedih..nanti sape nak kutip aku bawak gi jalan-jalan every weekend bila aku bosan,da la shah alam tu bosan gila..sape nak tido same-same ngan aku tiap kali kita adik-beradik kumpul ramai-ramai kat rumah..walaupun sedih tapi aku doakan beliau bahagia ngan pilihan hidup beliau


p/s:da lame rasenya aku tak tempel muka sendri kat blog ni

2 ulasan:

  1. best gok entry kauu neh.
    hahahahahahah~
    say slamat bertunang ntok kakak anda~
    smoge tuhan meretui mereka.
    amiin~

    BalasPadam