Ahad, 24 Januari 2010

Ikhlas kan Hati

ikhlas..actually susah mau ikhlas kan hati kalo bende yg kite buat tu mmg sebenarnye ngn hati tak ikhlas..tp xpe,kite still bole gak pujuk hati untuk cube mengikhlas kan..dan hari ni aku berjaye pujuk hati aku..

tadi aku g repair laptop akak aku..sebelum ni aku ade pinjam laptop dye..dan laptop dye rosak..walaupun aku sangat yakin yg bukan aku yg rosak kan..tapi tak pe la oleh kerana aku pernah pnjam biar aku la yg g repair..laptop lame,da dekat 4 taon gune..mesti la rosak bukan..byk yg ak terpakse upgrade kan..semua skali aku kene charge rm390..byk kn??

patotnye mngkin aku kene charge lg byk..kerosakan kat laptop tu sangat sangat la terok..sampai uncle yg tukang repair pening pale tengok laptop tu..slamat uncle laptop tu agak baek hati..dan paling penting uncle tu cakap aku comey..hahahaha..agak teruja dan perasan sikit cuz ni first time ade bangsa lain cakap aku comey..padahal ntah ntah uncle tu cakap camtu cuz nak sedap kan hati aku yang terpaksa membayar lebih..tp xpe,aku still nak perasan gak..huahua..tp siyes aku yakin yg uncle tu pun penat mengikhlaskan hati nak bg diskaun kat aku..sgt jelas terpancar kat muka dye..atleast aku ade kawan same same pujuk hati untuk ikhlas..sebelum balik aku sempat berborak ngn uncle tu..

uncle-baek-hati:you lg berapa sem mau habes

linda-buat-muke-comey: 6 sem

uncle-baek-hati:tak mau tukar laptop baru ka?

linda-buat-muke-comey:ni laptop akak saye la..saye da tukar laptop baru

uncle-baek-hati:aiyoo nape u tak cakap awl awal..wa sudah banyak bagi diskaun ma kat lu

wahai uncle, setahu saya awal awal lagi saya da cakap ni laptop akak saya..uncle yg salah dengar mungkin..tapi ada bagus nya di situ uncle salah paham..papepon trime kaseh uncle baek hati..nanti saya recommend kedai uncle kat kawan kawan saya ye..=)

3 ulasan: