Jumaat, 1 Januari 2010

bukan 2012 tapi 2010

.....

slamat taon baru kepada penduduk dunye...taon 2010 yg penoh ngan harapan..sume org mst berharap taon 2010 ni lagi better dr taon2 yg sebelom ni..and me tak terkecuali pon..

tp taon bru ni start ngn cite yg sungguh mnyayat hati bg aku..pgi td,kakak sepupu aku telah mninggalkn dunye buat selama lamanya bersame ank yg di kandung nya..jato bilik air..sguh kami terkejot..tak sangke..and perkare yg membuatkan hati aku rase tersentuh bile tgk seorg puteri dan 2 org putera yg di tinggalkan olek kakak sepupu aku tu..sedey ble tgk cmne dorg menangis di kala kali terakhir mngucup pipi arwah ibu mereka..dan ank arwah yg bru berumor 3 taon turut menangis..mungkin dye mengerti yg ibu dye pergi tok selamanye..aku gak terharu bile tengok suami arwah cube memujuk anak dye..dua kehilangan dalam satu mase..aku harap beliau tabah..dan melihat peristiwa tu aku jd tokot..tokot di uji sebegitu..tabah ke aku nanti??and aku jd lebey takot bile mengenangkan yg jika ALLAh nk tarik nyawa seseorang tu tak kire mase pon..bersediakah aku ketika itu untuk mengadapNYA????dan hny ade satu je jawapan yg pasti..begitu pasti..papepon aku ucapkan salam takziah buat family arwah dan moge roh nya dicucuri rahmat Nya..al-fatihah................

semoga taon baru ni membuatkan kite semua belajar dari kesilapan yg lepas..jadi manusia yg lg better..idop ngn bahagia..tebus sume mistake yg penah kite buat..dan aku yg tak berani berharap terlalu bnyak hnye mampu berdoa yg baek2 sahaje berlaku dlm 2010 ni..

kat tajuk aku ats tu ade tlis pasal 2012..hmmm,aku tak percaye..tp aku still berdoa bende tu tak jadi..mcm aku cakap aku hny mampu berdoa yg baek2 aje yg jadi........=)

....

2 ulasan:

  1. alfatihah ntok keluarga arwah.
    semoga rohnya dicucuri rahmat.
    amiin.

    +p'view setia blog kau+

    BalasPadam
  2. amin.....

    bgos2..ade gk org bc hsil tulisan ku..
    hahahaha
    thx weh=)

    BalasPadam