Khamis, 28 Januari 2010

Ketidak-Ambil-Tahuan

sikap tidak ambil tahu ni bg aku agak bagos cuz kite tidak perlu lah membizi kan diri mngmbil tahu tentang hal hal keliling..contohnye,pilihanraya u aku..arini ke ek?..aku pun tak sure..nak mngundi ble pun aku tak tau..nak undi sape pon lg la ku tak tau..tgk kempen dak dak ni kemain hebat..gambar sume abes cun and macho la kunun..seperti biase gmbar jejaka yg agak sedikit kacak akn menarik perhatian aku..gatal-nye-la-hai ko linda..tp aku tak mentafsirkan itu sbgai gatal sebaliknya lumrah alam..

bulan enam taon ni genap la aku 21 taon..da bole mngundi da aku,tak sangke aku sudah sedewasa ini..tp nak undi ape ek?..bole tak nak wat parti sendiri..hahaha..aku langsung lansung tak amek peduli tentang politik negara..tengok berita pun jarang jarang..kalo bc paper lak aku lebih terdorong ke arah segmen sukan and hiburan..terbaru aku bace fahrin ahmad yang kacak nak saman linda onn..go go fahrin!!!..saye sentiasa mnyokong anda=)..

dulu time kat matriks aku jd SPR..sepatotnya SPR tak yah mngundikan..tp aku kne gak mngundi..aku undi tah sape tah..dorg jd MPP pun ape faedah nye kat aku..kunun nak wat perubahan..ye la sgt..bukan nak tuduh tp tu hakikat rite.. time aku jd SPR dlu mmg banyak undi rosak yg sengaja dirosak kan..padahal kat luar bilik mngundi tu da siap tulis care care mngundi..nampak sgt turun mngundi cuz terpaksa..paling aku tak bole bla ada sorang budak ni sign kat kotak undi tu..bajet sguh...kalo ikutkan mmg byk undi rosak..tp oleh krna terlalu bnyak kami buat buat terima je undi yg boleh di kelas kan separuh rosak..

jap jap kenapa aku begitu baek hati ye nak jadi SPR dlu..musykil lak bile aku pikir balek skrg..cam tak logik je aku sengaja cari sebab nak membizikan diri..mungkin pengaruh rakan sebaya..ntah la..siyes aku da lupe camne aku bole terjadi SPR tu..

2 ulasan:

  1. do, aku kena undi untuk utm jb.
    sumpahh tak kenaalll.
    aku macam cube gune deria ke 7 aku la,
    nak dtect orang orang yang best konon2 nye.
    haha

    BalasPadam
  2. ak pon tpakse undi do..
    lect ak suh,bru igt nk wat2 xtau..
    hahahaha

    BalasPadam